Kampanja zabrane e-cigareta U TIJEKU
Trenutno je u tijeku javna kampanja kojom se želi zabraniti ecigarete.
Naravno, nitko neće spominjati riječ ZABRANA, već će se govoriti o REGULACIJI.
Pa trenutno što se želi „regulirati“ je zabrana korištenja svih aroma u ecigaretama osim duhanskih.
Ima još tu „regulacija“ ali za sada ćemo se osvrnuti na onu koja je aktualna.
Sam početak kampanje zabrane korištenja aroma u ecigaretama krenio je davno, ali je posustao taman kad se trebalo krenuti u kampanju jer je nastupila COVID pandemija. Konkretna inicijativa kreće iz Amerike pod utjecajem izuzetno moćnih anti-vaping udruga (o kojima će biti riječ kasnije). https://edition.cnn.com/2017/06/22/health/san-francisco-vaping-menthols-ban-bn/index.html
U Europu su takvi prijedlozi dolazili polako i testirani uglavnom u Nizozemskoj i Finskoj… I taman kad se krenulo u neke kampanje za zabranu korištenja aroma, došla je Korona i na to su domaći zdravstveni supervizori kratko „zaboravili“ jer akcija se usmjerila na druge, tada aktualne teme.
Bitno je za razumjeti da ovo nije nikakva samostalna inicijativa HZJZa, već smjernice koje su dobivene NEGDJE IZVANA i po kojima oni sada tobože samoinicijativno djeluju. Naime, ista stvar se događa i u Sloveniji, Madžarskoj, Češkoj…. baš čudno kako istovremeno se svuda događa.
Još jednom: Izuzetno je važno napomenuti da ovo nije nikakav samostalan projekt HZJZa već imput iz nekog vanjskog kruga koji takvu naredbu može dati HZJZu i po kojem oni neupitno rade. Zato tu nema mjesta niti za dijalog niti za traženje optimalnog rješenja koje bi zaštitilo djecu, a pomoglo pušačima da prijeđu na 95% manje štetne proizvode. Nije im cilj zaštiti djecu, njih koriste samo kao dobar izgovor pri zabrani e-cigareta, a prvi cilj je zabrana aroma.
Javna kampanja zabrane aroma u ecigaretama je krenula Hrvatskim danom borbe protiv pušenja u organizaciji HZJZa, gdje je izrečeno puno dezinformacija i neistina vezano za ecigarete, što možete pogledati ovdje https://crohm.hr/otvoreno-pismo-hzjzu/
Nakon toga u kampanju se uključuju mediji:
Prvo je angažirana Goranka Jureško iz Jutarnjeg Lista, da u svojoj kolumni Zdrav Razum izostavi zdrav razum i napiše besmislice s ciljem difamacije e-cigareta, što možete vidjeti ovdje https://crohm.hr/reakcija-na-kolumnu-goranke-juresko-u-jutarnjem-listu/
Nakon toga Jutarnji list radi veliko „istraživanje“ gdje uvodi djecu u priču o e-cigaretama. Naravno da niti u jednom momentu ne problematiziraju trgovce koji djeci prodaju proizvode koje NE SMIJU PRODAVATI DJECI! Svi su opravdano osjetljivi na djecu, pa nesvjesno pristaju na njihov narativ kojim se želi reći da je problem u aromama koje djeca jako vole?!?! Pa ako zabranimo arome, spasit ćemo djecu… Ovo je čisti pokušaj manipulacije djecom da bi se ostvario prvi cilj – zabrana aroma u ecigaretama.
Isti članak objavljuju i drugi mediji, ali se pozivaju na HINU! a ne na Jutarnji list. To je zato što je HINA dobila članak za objaviti, a Jutarnji je mislio da su samo oni to dobili pa su potpisali svoju novinarku Ladu, premda članak nije njihov. Čiji je članak? Tko je uistinu autor? (vidi odakle je krenula kampanja).
Nakon toga slijedi RTL direkt od 7.03.2023. Našli su neku osobu kojoj su nabili kapu, zamaglili, predstavili kao dijete i objasnili da mora reći da pari jer se želi uklopiti, jer ima fin okus i ostali mambojambo… Tobožnje dijete je sve fino reklo, kao da čita priručnik PR agencije HZJZa.
Usput rečeno, nisu im problem arome u alkoholnim pićima… alkoholiziranje maloljetnika im je oduvijek bilo ok.
Kampanja se nastavlja…. i ovaj tekst također